26.8.2007

Maanantai ja Killerilenkin aika elikkäs kesäinen Killerilenkki on siirretty maanataille, kun tiistaina on noita vierailuja...

Olipas kiva päästä tapaamaan kavereita ja uusi tyttökin on tullut mukaan. Valkoinen upea Luna-neiti. Ja kylläpäs sillä riitti vauhtia ja energiaa. Bella ja Biggakin olivat :) ja Ukko. Sakukin oli meidän mukana ja ihan hyvinhän Sakukin käyttäytyi, Sakusta kun ei aina tiedä, jos sitä alkaa ujostuttamaan...

Mulle sattui sitten pieni haaveri, kun  yritin pinkoa Lunan perässä siellä mettässä niin jalkaan osui joku tai jotain ihmettä tapahtu ja alkoi toiseen etutassuun sattua kauheesti. Mä jäin siihen polun viereen odottamaan, että mamuska tulee kattoon mikä mun tassussa. Mutta eipä mamuska keksinyt mikä tassuun tuli, mutta mamuska otti mut syliin, niin ei tarttenu itte linkata. Me tehtiin sitten Ukon kanssa pienempi lenkki ja tytöt meni sen pidemmän lenkin.

Autossa sitten huomattiin, että multa oli "peukalon" kynsi taittunut, aika pahan näköisesti mun mielestä ja sattuihan siihen ja alkoi vertakin tulemaan. Mamuska soitti päivystävälle eläinlääkärille, mutta niillä oli niin kauheesti potilaita, että mamuska sopi, että mennään vasta aamulla sinne. Kotona mamuska antoi mulle jonkun pillerin ja se helpotti kipua ja mua sitten väsytti ja nukuin yön hyvin.

Tiistai aamuna mamuska ja Saku ja Ari lähtivä viemään mua sinne lääkäriin ja meinas vaan sattua tohon jalkaan. Ei oltukaan ennen käyty tuolla lääkärissä, sen paikan nimi on Otso. Mut nostettiin taas sellaiselle pöydälle ja tuikattiin joku piikki kankkuun! Se ei ollut yhtään kivaa :( ja sitten alko väsyttää niin maan perusteellisesti, että kävinpä siinä sitten nukkumaan.... Heräsin oikeastaan vasta illalla ja yritin tutkia mitä mun jalalle oli tapahtunut, mutta aina mamuska kielsi, että ei saa nuolla sitä! Pitää nyt kytätä koko ajan mitä mä teen! Mamuska laitto tohon jalkaan jotain salvaa ja sitten se laitto pienen siteen siihen ja siitä mä en kans tykkää yhtään. Mä oikein irvistelin ja murisin mamuskalle, että älä koske mun jalkaan, mutta mamuska oli vähän äkäinen ja sanoi, että hänhän saa hoitaa sun jalkaa etkä murise ja irvistele yhtään. No eihän siinä sitten auttanut, kun totella mamuskaa... No sitten mä jo pussasin mamuskaa, että enhän mää nyt mitään tässä meinannut!

Nyt mä olen sitten kuulemma sairaslomalla viikon.

Sateisin terveisin Teuvo

 

14.8.2007

Tänään mentiin Keljon vanhainkotiin. Oli aivan kauhean kuuma päivä. Olinkin tässä jo ihmetellyt, miksi ei mennä minnekään "työjuttuun". Mutta mamuska selitti, että on joku ihmeen kesäloma?! No se varmaan liittyy jotenkin siihen, että mamuska on ollut joka päivä kotona eikä ole jättänyt mua ja Sakua yksin kotiin ollenkaan. Nyt mamuska taas välillä häipyy ja sanoo menevänsä töihin ja minä en yhtään tykkää jäädä kotiin. Onneksi Saku on mun kanssa, ettei tartte ihan yksin olla.

Tänään me jouduttiin jättää Saku yksin kotiin, kun toinen huoltajakin Ari oli töissä. Saku olikin olevinaan niin isoo poikaa, että mikäs tässä on kotiin jäädessä. Mamuska jutteli mulle matkalla, että sitä vähän jännittää miten se Saku pärjää kotona ittekseen, mutta kun oli niin kauhean kuuma ilma niin ei voinu Sakua ottaa autoon istumaan. Mä vähän katoin mamuskaa, että voi sua, Sakuhan on iso jätkä kyllä se pärjää :)

No meitä oli Keljossa Eetu, Netta, Jade, Dave ja Bella :) ja mä. Jade ja Bella tuli samoille osastoille kun mäkin. Monet muistikin mut, että olen käynyt ennenkin ja oli vähän niinkuin olis tullut tuttujen luo kyläileen. Yksi nainen lauloi meille ja hänen sylissään sain istua. Mikäpä sen  mukavampaa kun huomaa, kun ihmiset tulevat iloiseksi kun näkevät meidät!

Kuuma reissu, mutta hyvin mä jaksoin.

helteisin terveisin Teuvo